„Szkoła wyrastająca z naszych tradycji - Fundamentem Przyszłości”
Nasza szkoła kształtuje swoich wychowanków w oparciu o szacunek do drugiego człowieka, poszanowanie uniwersalnego systemu wartości, dziedzictwa historycznego i kulturowego.
Jest przyjazna uczniom, wolna od przemocy rówieśniczej, zapewnia bezpieczeństwo i właściwą atmosferę podczas pobytu dziecka w szkole.
Promuje zdrowy i ekologiczny styl życia, stwarza optymalne warunki rozwoju intelektualnego i emocjonalnego uczniów.
Gwarantuje atrakcyjne i skuteczne nauczanie, uwzględnia potrzeby i możliwości uczniów, rozwija ich zainteresowania
i uzdolnienia.
Kształtuje jednostki twórcze, kreatywne, zdolne do sterowania własnym rozwojem w szkole i poza nią.
Integruje środowisko lokalne i współpracuje z różnymi instytucjami wspomagającymi ich działanie.
MISJA SZKOŁY:
- wspieramy wszechstronny rozwój osobowości ucznia (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym),
- inspirujemy uczniów do twórczej aktywności i rozwijania zainteresowań,
- promujemy zdrowy styl życia i zapobiegamy uzależnieniom,
- przeciwdziałamy agresji,
- zapewniamy wysoki poziom nauczania i wychowania, stwarzamy każdemu uczniowi równe szanse rozwoju,
- kultywujemy tradycje narodowe, lokalne i szkolne, kształtując poczucie dumy i przynależności do dużej i małej Ojczyzny,
- szanujemy siebie nawzajem i jesteśmy tolerancyjni wobec innych kultur, wyznań czy tradycji,
- kształcimy umiejętności zrozumienia innych i komunikowania się z nimi,
- dbamy o ekologię na własnym podwórku i troszczymy się o środowisko naturalne,
- angażujemy uczniów w życie szkolne i umożliwiamy wykorzystanie ich możliwości, predyspozycji i zainteresowań,
- wspólnie z rodzicami dążymy do realizacji zadań szkoły, kierując się podstawowymi wartościami moralnymi i chrześcijańskimi.
- pracownicy obsługi i administracji odgrywają istotną rolę w procesie wychowania uczniów.
MODEL ABSOLWENTA SZKOŁY:
- Samodzielny - potrafi w praktyce zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystując różne źródła informacji.
- Odpowiedzialny - gotów ponosić konsekwencje swoich czynów. Jeżeli trzeba, zwraca się o pomoc do osób z najbliższego otoczenia. Działając w grupie, poczuwa się do odpowiedzialności za efekty jej pracy, postępuje zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny.
- Kreatywny - stosuje oryginalne i niestandardowe rozwiązania. Naukę traktuje jak coś naturalnego. Ma określone zainteresowania, którym poświęca swój czas i stara się je rozwijać.
- Uczciwy - mówi prawdę, szanuje cudzą własność, dotrzymuje słowa.
- Dumny z małej i dużej Ojczyzny - zna historię i kulturę oraz tradycje swojego regionu i narodu. Sprawnie posługuje się językiem ojczystym.
- Ma poczucie własnej wartości - cieszy się z życia i swoich sukcesów, dąży do samorozwoju, jest asertywny w relacjach z innymi.
- Przedsiębiorczy - twórczo myśli, rozwiązuje napotkane problemy; współpracuje w zespole, motywuje do działania, skutecznie komunikuje się i negocjuje.
- Bezinteresowny - chętnie pomaga innym, aktywnie bierze udział w życiu społecznym, angażuje się w wolontariat.
- Ciekawy świata - pozytywnie patrzy na otaczającą go rzeczywistość dostrzegając jej złożoność. Potrafi posługiwać się językiem obcym.
- Tolerancyjny - rozumie różnice między ludźmi, w każdym stara się dostrzec coś dobrego i zrozumieć go.
- Szanuje godność innych - jest kulturalny w stosunku do innych osób, nie stosuje przemocy, nie wyśmiewa się.
- Szanuje prawo - przestrzega statutu i regulaminów szkoły, innych zasad ustalonych przez organa szkoły - przestrzega prawa
i zasad ustalonych przez odpowiednie instytucje w mieście i kraju. - Obowiązkowy i punktualny - dotrzymuje terminów, sprawnie planuje swoje zajęcia. Szanuje czas swój i innych.
„Nie zawsze możemy kształtować lepszą przyszłość dla naszych dzieci, ale zawsze powinniśmy kształtować nasze dzieci dla czekającej je przyszłości”
Franklin D. Roosvelt